Tuoksuja – Kenzen Oy

Suunnittelemme tuoksuja.

Siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Design by Kenzen
  • Tehotuoksut
  • Tuotteet
  • Me

Design by Kenzen

kenzen design

Voimme liittää tuoksut mihin vain
Oikeat tuoksut lisäävät asiakkaan viihtyvyyttä ja luovat positiivisuutta.
Yrityksellesi se tietää erottuvuutta ja uskollisia asiakkaita

 

Tuoksut
kaupan
tukena
Sporttituoksut
kuntosaleihin
Designtuoksut
hotelleihin
Tuoksu
omaan
tuotteeseesi

kenzen design

 

 

MetsäTissueOnninenMTVKoivukylän apteekkiPikval

Kenzen Oy

Yhteystiedot

Kenzen Oy
Suvikatu 18
04430 Järvenpää

www.kenzen.fi
Y-tunnus 2360702-4

Tietosuojaseloste »

Blogi

Lue Jarin blogista mielenkiintoisia artikkeleita tuoksujen maailmasta. Blogi »

  • Etusivu
  • Design by Kenzen
  • Tehotuoksut
  • Tuotteet
  • Me

Kenzen

A blog about Wordpress design, development , Software and inspiration http://themesharebd.blogspot.com

Kumpaan liikkeeseen menet, pahalle haisevaan vai hyvälle tuoksuvaan? Vastaus lienee itsestäänselvyys. On siis luontevaa, että tuoksuihin kannattaa panostaa ja nähdä ne osana yrityksen markkinointia.

Miellyttävät tuoksut herättävät positiivisia tunteita. Ne saavat meidät rennoksi ja hyvälle tuulelle. Tuoksut luovatkin turvallisen ilmapiirin, jossa ihminen viihtyy. Asiakkaat viettävät tutkitusti enemmän aikaa kaupassa, jossa on miellyttävät tuoksut.

Tuoreen leivän tuoksu on kauppojen markkinoinnissa yleistä. Myös muiden osastojen sanomaa voi vahvistaa tuoksuilla. Miltä kuulostaisi, jos karkkiosastolla olisikin kevyt suklaan tuoksu? Tai hedelmäosastolla raikas appelsiini? Käyttämiemme tuoksujen koostumus on sama kuin aidossa luonnon tuotteessa.

Musiikin ja värien käyttö on markkinoinnissa jokapäiväistä, mutta tuoksujen käyttö melko uutta. Tuoksumarkkinointi on lisääntymässä samalla kun tieto hajuaistin ja aivojen toimintamekanismeista lisääntyy. Uusi trendi hallita kuluttajien käyttäytymistä ja ostopäätöksien tekemistä on tieteen valjastaminen asiaan eli neuromarkkinointi. Ihminen saa joka päivä megamäärän erilaista informaatiota - onneksi aivomme hallitsevat sen, eikä meidän tarvitse muistaa kaikkea. Tuoksut kuitenkin jättävät poikkeuksellisen vahvan muistijäljen, joka on voimakkaampi kuin esimerkiksi valokuvan jättämä muistijälki. Tämän vuoksi olemme erikoistuneet tuoksujen käyttöön markkinoinnissa. Oikea tuoksu oikeassa paikassa ja oikealla voimakkuudella tekee asiakkaaseen positiivisen vaikutuksen.

Puhdas ja raikas tila saattaa sisääntulijan positiiviselle ja sosiaaliselle mielelle. Miellyttävät tuoksut saavat meidät hyvälle tuulelle. Tutkitusti sopivia tuoksuja käyttämällä henkilöiden aerobinen kunto (mm. hapenkulutus ja kokonaishengityksen minuuttitilavuus) on parempi urheilusuorituksen aikana. Tuoksuilla on myönteisiä vaikutuksia myös sydämensykkeeseen.

Esimerkiksi sitruunan on todettu piristävän. Keskeistä on kuitenkin tuoksun juuri oikea voimakkuus ja tapa, jolla tuoksua käytetään. Liian voimakkaat tai väärässä yhteydessä olevat tuoksut ärsyttävät. Hajut, kuten hiki, vaikuttavat voimakkaasti ihmisiin. Ne ärsyttävät ja vaikeuttavat keskittymiskykyä.

Kuntosalien eri osastojen tarkoitusta kannattaa vahvistaa tuoksuilla. Kuntopyörien ja juoksumattojen yhteyteen on omiaan aerobisia suoritteita tukeva tuoksu. Vapaille painoille on hyvä valita keskittymistä parantava tuoksu. Venyttely- ja jumppamattotilaan sopii puolestaan rentouttava tuoksu.

Hieltä haiseva ja tunkkainen sali alkaa olla taaksejäänyttä elämää – ihmiset haluavat hyvän olon tunnetta niin suorituksen aikana kuin jälkeen. Tuoksujen käyttö kuntosaleilla on uusinta uutta ja varma tapa erottua muista toimijoista. Oikea tuoksu oikeassa paikassa ja oikealla voimakkuudella tekee asiakkaaseen positiivisen vaikutuksen.

Amerikassa tuoksumarkkinointia on käytetty jo kauan. Ihmiset ovat tottuneet siihen ja pitävät sitä monissa tapauksissa varsin luontevana keinona. Esimerkiksi hotellit suosivat miellyttävyyttä sen sijaan että haisisivat pahalle tai kemikaaleille. Kenzen tekee yhteistyötä monien toimijoiden kanssa ja tuoksut valitaan yhteistyökumppanin kanssa aina tarkoin. Tarkoitus on aina lisätä miellyttävyyttä sekä viihtyisyyttä. Haju on poistyöntävää ja liittyy usein epähygieenisyyteen, mutta tuoksu vetää puoleensa.

Oikein valitulla tuoksulla, joka on sopivan voimakas ja joka sopii ympäristöön, voimme antaa asiakkaallemme elämyksen, jonka hän muistaa. Jatkossa asiakas yhdistää tuoksun alitajuisesti yritykseesi. Näin brändisi on saanut uuden ankkurin - tuoksun, joka muistetaan. Viihtyisyyden lisäksi tuoksu lisää tunnettuutta ja lojaalisuutta – tutkitusti. Se saa myös ihmiset palaamaan ja kokemaan saman uudelleen.

Tuoksujen käytön tulee olla hyvin kontrolloitua ja tieteellistä. Käytössä tulee ottaa huomioon myös esimerkiksi allergisuus. Kenzen kehittää hotellien käyttöön designtuoksuja ja ohjaa yritystä tuoksumarkkinoinnissa. Mitä tahansa tuoksua ja miten tahansa ei ole oikea lähestymistapa asiaan tai lopputulos on todennäköisesti ei-toivottu.

Moniaistinen viestintä on markkinoinnin kulmakiviä, mutta useimmissa tapauksissa moniaistisuutta on toteutettu ilman hajuaistin hyödyntämistä. Viime vuosina on osoitettu tieteellisesti monia uusia asioita tuoksujen vaikutuksesta ihmiseen.

Tuoksut tuovat lisäarvoa tuotteisiin. Tästä on esimerkkinä Metsä Tissuen kanssa yhteistyönä toteuttamamme tuoksunenäliina, jossa on Kenzenin kehittämä rentouttava metsän tuoksu. Maailmalta puolestaan löytyy suuria yrityksiä joilla on oma signature-tuoksunsa, esim. Samsung ja Singapore Airlines. Suomessa Onninen on tässä edelläkävijä.

Olemme erikoistuneet funktionaalisiin tuoksuihin, jotka tutkitusti edistävät ihmisten hyvinvointia. Käyttämiämme luonnollisia tuoksuja voi yhdistää lukuisiin eri tuotteisiin. Valikoimastamme löytyvät niin kiinteille pinnoille ja tekstiileihin liitettävät kuin elintarvikekelpoiset tuoksut. Myymme ja kehitämme yritysten käyttöön tuoksuja sekä diffuuserilaitteita.

Jos sinulla on jo valmis idea mielessä, voimme auttaa sen toteuttamisessa. Kannattaa myös ottaa yhteyttä, vaikka ajatus olisi vasta orastavassa vaiheessa. Meiltä löytyy pitkä kokemus alalta useiden eri toimijoiden kanssa. Osaamme varmasti auttaa.